02147620670

عایق های آیروژل تولید شرکت پاکان آتیه نانو دانش علاوه بر خاصیت عایق حرارتی و کرایوژنیک (سرد) فوق العاده، خاصیت عایق صوتی، رطوبتی و الکتریکی را نیز دارا می باشند:

عایق صوتی

با توجه به عوارض و پیامد‌‌های نامطلوب آلودگی صوتی در محیط‌‌های طبیعی، اجتماعی و به ویژه انسانی، ضرورت کنترل آن بطور جدی مطرح می‌گردد. به منظور مقابله با این مسأله، روش‌‌‌های مختلفی وجود دارد که استفاده از مواد نانو متخلخل به عنوان عایق صوتی یکی از این روش­ها است. امواج صوتی هنگام برخورد با مواد متخلخل جذب سطح آنها شده و تضعیف می‌گردند. هرچه میزان تخلخل عایق صوتی بیشتر باشد قدرت جذب بیشتری را نیز خواهد داشت. عایق‌‌های صوتی بر مبنای ائروژل‌های نانومتخلخل دارای تخلخل بسیار بالا و سطح ویژه بسیار بالایی بوده و می‌توانند با ضخامت ۱ سانتی متری تا بیش از ۳ برابر انرژی امواج صوتی جذب نموده و سرعت صوت را کاهش دهند. این بدین معنی است که همزمان با نصب عایق حرارتی و رطوبتی فوق العاده، خاصیت ضد صوتی نیز به مجموعه اضافه خواهد شد که در موارد مختلفی مانند سر و صدای محیط، صدای تجهیزات فرایند و غیره می تواند کاهش آلودگی صوتی بالایی ایجاد نماید. 

عایق رطوبتی

آیروژل سیلیکایی ماده ای نانومتخلخل با سطح ویژه بسیار بالای بیش از ۶۰۰ متر مربع بر گرم می باشد. تخلخل بیش از ۹۵ درصد سبب شده است تا به عنوان سبکترین ماده تجاری شده دنیا شناخته شود. حفرات با ابعاد متوسط ۲۰ نانومتر از هوا پر شده اند. در آیروژل های فوق آبگریز تمامی سطح ماده با گروه های عاملی خاصی پوشش داده شده اند که باعث میشود آب با زاویه تماس بیش از ۱۵۰ درجه از سطح آنها دفع شود. به عبارت دیگر وجود حفرات پر از هوا و گروه های عاملی در کنار هم خاصیت فوق آبگریزی را برای آیروژل های سیلیکایی پدید می آورد که خود باعث طول عمر بسیار بالای این عایقها در مقایسه با عایقهای آب دوست دیگر است. عایقهای رایج در طول شبانه روز از طریق جذب میعان رطوبت هوا خیس شده و در کوتاه مدت کارایی اولیه خود را از دست می دهند. در طول روز هوا گرم بوده و رطوبت نسبی هوا زیاد می شود و در شب با کاهش دما رطوبت هوا بر روی عایق آب دوست میعان یافته و جذب می شود. عایقهای آیروژل فوق آبگریزی خود را تا دمای بیش از ۳۰۰ درجه سلسیوس حفظ میکنند. در دماهای بالاتر آب گریزی سطحی از عایق که در دمای بالا است بین می رود ولی سمت دیگر عایق آبگریزی خود را خفظ می کند. بلنکتهای آیروژل نیز هوانند گرانولهای آیروژل فوق آبگریز می باشند و علاوه بر سطح آنها تمامی بخشهای داخلی نیز فوق آب گریز می باشد. 

عایق الکتریکی

جنس سیلیس ایروژل­ها (Aerogel) و دانسیته بسیار پایین ۰/۰۰۳ الی ۰/۲ گرم بر سانتیمتر مکعب، سبب میشود کاملا عایق الکتریکی باشند.

کاربرد آیروژل برای عایق صوتی الکتریکی و حرارتی

کاربرد آیروژل برای عایق صوتی الکتریکی و حرارتی

بلنکت عایق آیروژل
بلنکت عایق آیروژل
عایق آیروژل ژاکتی Aerogel