02147620670

به گزارش روابط عمومی ‌صندوق نوآوری و شکوفایی، حسن برگزین، مدیرعامل شرکت دانش بنیان پاکان آتیه نانو دانش در مورد فعالیت این شرکت گفت: شرکت ما به منظور تولید عایق‌های پیشرفته مبتنی بر فناوری‌های نوین راه‌اندازی و محصولات آن به عنوان قوی ترین عایق‌های حرارتی و برودتی شناخته شده است.
وی محصولات این شرکت را شامل بلنکت‌های منعطف تا آیروژل، گرانول آیروژل، بلنکت‌های صفحه‌ای آیروژل یا غیرمنعطف آیروژل و عایق‌های ژاکتی توربین گازی حاوی بلنکت آیروژل اعلام کرد و افزود: اخیرا نیز محصول جدیدی با عنوان رنگ‌های عایق حرارت آیروژل در دست داریم که در این محصول موفق به دستیابی دانش فنی آن شده‌ایم و به‌زودی وارد بازار خواهد شد.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان پاکان آتیه نانو دانش ادامه داد: در حال حاضر شرکت ما به عنوان تولیدکننده انحصاری انواع محصولات عایق حرارتی آیروژل در ایران فعال است و موفق به اخذ گواهینامه‌های نانومقیاس از ستاد ویژه نانو و دانش بنیانی تولیدی نوع یک و بیش از ۱۰ نوع استاندارد ASTM مطابق استانداردهای بین‌المللی برای محصولات خود شده است.
برگزین در مورد عایق‌های برودتی و حرارتی آیروژل این شرکت بیان کرد: این عایق‌های نسل جدید بر مبنای فناوری نانو توسعه یافته شده است و مزایای متعددی دارد که موجب شده تا کشورهای پیشرفته دنیا به صورت تصاعدی و روزافزون از این عایق‌ها به عنوان جایگزین عایق‌های سنتی سرد و گرم همچون پشم سنگ، پشم شیشه، فوم گلس و عایق‌های سنتی دیگر استفاده کنند.
وی به ویژگی‌های بارز عایق‌های آیروژل اشاره کرد و گفت: این ویژگی‌ها شامل کمترین ضریب انتقال حرارت در بازه دمایی منفی ۲۰۰ تا مثبت ۶۵۰ درجه سلسیوس و همچنین ضریب انتقال حرارت عایق‌ها حدود دوصدم وات بر کلوین برای بلنکت‌های منعطف آیروژل بوده و ۱۷ هزارم وات بر کلوین در دمای ۲۰ درجه سلسیوس برای عایق‌های صفحه‌ای است.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان پاکان آتیه نانو دانش افزود: گرانول‌های خاص شرکت نیز ضریب انتقال حرارتی در حدود ۱۲ هزارم وات بر کلوین دارند که این خصوصیت باعث می‌شود با کمترین ضخامت عایق، بتوانیم بیشترین کارایی را داشته باشیم چرا که عایق‌های ما به صورت کاملا ضد آب تولید می‌شود و ضدآب بودن آن‌ها موجب می‌شود تا به مرور زمان جذب رطوبت نداشته باشیم.
برگزین بازار هدف محصولات این شرکت را شامل صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، ساختمان، نظامی، دفاعی، پوشاک، دریایی، فولاد و نیروگاه‌ها اعلام کرد و گفت: شرکت ما موفق به انجام پروژه‌های صنعتی با همکاری مپنا، پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌ها، شرکت فولاد مبارکه اصفهان و صنایع نظامی ‌شده است. همچنین در رفع چالش‌های موجود در حوزه عایق‌ها نیز موفق عمل کرده‌ایم.
وی اظهار کرد: تولید آیروژل‌ها از دانش فنی خاصی برخوردار است که موجب شده تا فقط چند کشور این عایق‌ها را با کیفیت مناسب تولید کنند. محصولات ما همچنین مورد تأیید شرکت‌های بزرگ قرار گرفته است و همین مسئله باعث شده یکسری از شرکت‌ها، محصولات ما را جایگزین نمونه‌های آمریکایی کنند.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان پاکان آتیه نانو دانش گفت: یکی از بزرگترین مزیت‌های محصول ما نسبت به محصول خارجی اختلاف قیمت آن است، به طوری که کشورهایی همچون ترکیه و تعدادی از کشورهای اروپایی متقاضی محصول ما هستند که امیدواریم تا اواسط امسال موفق به صادرات محصولات شرکت به خارج شویم.
برگزین در ادامه با بیان اینکه کشور ما جزو کشورهایی است که متوسط مصرف انرژی، گاز طبیعی و فرآورده‌های فسیلی و نفتی در آن بسیار بالا است و حدود هفت برابر میانگین گاز طبیعی و سه برابر فرآورده‌های نفتی نسبت به دنیا مصرف می‌کنیم، اظهارکرد: مسایل زیست محیطی، گرمایش زمین و معضلاتی همچون خشکسالی، کمبود آب، آتش‌سوزی جنگل‌ها و … سبب شده تا کنترل مصرف و کاهش مصرف انرژی در دنیا بسیار مهم باشد. استفاده از عایق‌های به‌روز آیروژل به عنوان یکی از مهمترین راهکارهای کاهش مصرف سوخت و انرژی امروز در دنیا برای مقابله با گرمایش جهانی مطرح است.
وی خاطرنشان کرد: تصور ما این است که در سال‌های آینده بتوانیم با معرفی این عایق‌ها به تمامی‌ صنایع کشور به خصوص در صنعت ساختمان، سهمی‌ قابل توجه در کاهش مصرف انرژی در کشور داشته باشیم چرا که بیش از ۴۰ درصد مصرف انرژی کشور در حوزه واحدهای مسکونی و تجاری است.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان پاکان آتیه نانو دانش همچنین اشاره کرد که تمامی عایق‌های این شرکت ضدحریق، عایق صوتی عالی، مانع از خوردگی زیر سطح عایق، قابلیت باز و بسته کردن چندین باره، مقاومت مکانیکی کششی و فشاری بسیار بالا، قابلیت نصب آنلاین سرد و گرم، قابلیت برش و نصب در هر هندسه‌ای، طول عمر مفید بیش از ۳۰ سال، زیست سازگار و بسیار سبک هستند.