02147620670

 استفاده از عایق آیروژل در صنایع بالادستی نفت و گاز

عایقهای پیشرفته آیروژل در فرم گرانول و بلنکت پتانسیل بسیار بالایی در عایق کاری خطوط لوله نفت و گاز، لوله های انتقال تو در تو داخل دریا، مخازن مختلف، تجهیزات فراوری و غیره را داشته و اتلاف حرارت را تا بیش از ۴۰ درصد کاهش می دهند. همچنین از آیروژل ها می توان برای جداسازی آلودگی های نفتی در حوزه های مختلف استفاده نمود. آیروژل ها تا بیش از ۱۰ برابر وزن خود می توانند مواد نفتی را با سرعت برای چندین بار جذب نمایند. 

  • طول عمر بیش از ۲۰ سال
  • حفظ فضای مفید
  • عایق صوتی فوق العاده
  • عایق رطوبتی
  • تحمل ۱۱۰۰ درجه سلسیوس تا چند ساعت
  • راحتی نصب
  • ضد آلرژی
  • زیست سازگار

 

استفاده از عایق های سرد (کرایوژنیک) آیروژل در فرایند LNG

با ادامه رشد تقاضای جهانی برای گاز طبیعی، مهندسان با چالش های حرارتی مایع سازی گاز طبیعی و تبدیل مجدد به گاز (LNG)، در مناطق با رطوبت و بارندگی زیاد مواجه هستند. شکست عایق منجر به تشکیل یخ قابل توجه می شود که باعث تخریب تجهیزات و همچنین خطر ریزش یخ برای پرسنل می شود. استفاده از عایق سرد (کرایوژنیک) آیروژل با عملکرد حرارتی فوق العاده برای این شرایط سخت عالی است. این عایق ها در پروژه های بزرگ مایع سازی گاز طبیعی و تبدیل مجدد به گاز (LNG) در سراسر دنیا مورد استفاده قرار گرفته اند.

مزایای استتفاده از عایق های آیروژل عبارتند از:

کاهش هزینه های نیروی کار

عایق های سرد (کرایوژنیک) آیروژل به راحتی نصب می شوند و عملکرد آن به تجربه کار و سطح مهارت فنی در حین نصب حساس نیست. همچنین عایق های آیروژل بسیار مقاوم هستند و در حین حمل و نقل و نصب دچار شکستگی نمی شوند.

ساده سازی تعمیر و نگهداری

عایق های سرد (کرایوژنیک) آیروژل قابل جابجایی و استفاده مجدد هستند که امکان بازرسی آسان را بدون هزینه اضافی برای تعویض مواد فراهم می کند.

کاهش هزینه های ساخت و ساز

عایق های سرد (کرایوژنیک) آیروژل نازک و سبک است و امکان کاهش تراکم قفسه ها و نگه دانده ها در حین ساخت و ساز را فراهم می کند. قفسه های کوچکتر با وزن ساختاری کمتر ممکن است هزینه های مربوط به فولاد، تیرها، ستون ها و پایه ها را کاهش دهد.

افزایش ایمنی پرسنل

عایق های سرد (کرایوژنیک) ۳۰ تا ۵۰ درصد نازک‌تر از سایر مواد عایق برودتی است که به فضای بیشتری برای حرکت بین لوله‌ها ایجاد می کند. رسانایی حرارتی پایین و عدم خوردگی زیر سطحی و جلوگیری از تشکیل یخ از تجهیزات و پرسنل محافظت می کند.